12 Eylül 2009 Cumartesi

Yaptım Yaptım Kek Yaptım!

Ebruli kek yapmayı çok istiyordum, yaptım nihayet :) Aslında yapalı çok oldu; ama ancak koyabiliyorum. Maalesef pişmiş halini çekecek fırsatım olmadı. Pişer pişmez eltimlere götürdüm. Azıcık ılınana kadar ancak hazırlandım, zira eltime misafir gelecekti.
Görüntüsü de lezzeti de tam not aldı.
Tarifi kekevinden aldım.
Malzemeler şöyle:
  • 3 yumurta
  • 1 bardak + 2 parmak toz şeker
  • 3/4 bardak mısırözü yağı (ben ayçiçek yağı kullandım)
  • 1 bardak süt
  • aldığı kadar un
  • 3 kaşık kakao (bence çok koyultuyor 2 kaşık bana göre iyidir)
  • kabartma tozu
  • vanilya
Yapılışı:
  • Yumurtalar ile şekeri güzelce çırpıyoruz.
  • Ağır ağır yağı ekliyoruz. Yağı eklerken çırpmaya devam ediyoruz.
  • Kabartma tozu ve vanilyayı una karıştırıyoruz.
  • Biraz un biraz süt ekleyerek çırpmaya devam ediyoruz.
  • Kek kıvamını alınca kek hamurunun yarısını başka bir kaseye alıyoruz.
  • İkinci kasedeki hamura 3 kaşık kakao ekliyoruz. Gözünüze koyu gelirse biraz süt ekleyin. Ben eklemiştim.
  • Yuvarlak bir tepsiyi yağlayıp unlayın. Unun fazlasını silkeleyin.
  • Tepsinin tam ortasına bir kepçe beyaz hamur dökün.Sonra kakaoludan dökün, malzeme bitene kadar devam edin.
  • Bir bıçakla kenarlardan merkeze doğru çizgiler çekin. Bıçağı derine sokmayın, yüzünden çizgiler çekin.
  • Fırınınızda her zaman pişirdiğiniz sıcaklıkta pişirin.
Afiyet olsun...

Hiç yorum yok: